21 elokuuta 2012

Loiri mökkeilee Inarilla
kunnon mukaan!
 50-vuotistaiteilijajuhlaansa työn merkeissä viettävä Vesa-Matti Loiri tunkee tällä hetkellä joka tuutista, sillä perjantaina tulee ensi-iltaan elokuva Tie Pohjoiseen, jota hän tähdittää yhdessä Samuli Edelmannin kanssa. Leffassa isän ja pojan automatka halki Suomen saa päätepisteensä Kemijärvellä, jossa
vedetään kimpassa Kuolleet lehdet ja Kaihon Karavaani säestää.
MTV3:n viihdeuutisten haastattelussa Loiri kertoo, että poikamainen kohellus on hänen  kohdallaan jäänyt taakse. Vanhempana hän ei stressaa enää  ja osaa jo rentoutua.
- Olen mä osannut ottaa iisisti jo monen vuoden ajan. Mä olen kuitenkin pohjimmiltani melkoinen erakkoluonne ja mullahan on ollut jo pitkään se mökki Lapissa mihin on aina voinut paeta.
- Aiemmin mökille tuli mentyä muutaman hyvän ystävän kanssa juhannuksen tienoilla. Kaverit olivat siellä kalastalemassa muutaman viikon, mutta mä jäin keikkatilanteesta riippuen sinne yleensä syyskuun loppupuolelle asti. Nykyään en siellä terveydentilasta johtuen ihan noin pitkiä aikoja jaksa.
Haastattelussa Loiri paljastaa myös, ettei Tie Pohjoiseen ole hänen viimeinen leffa, eikä hän aio jäädä eläkkeelle.
- Silloin muutama vuosi sitten kun ilmoitin lopettavani, niin olin asiasta aivan varma. Nyt en enää anna moisia kommentteja, ei tästä ammatista voi jäädä eläkkeelle. Veri vetää lavoille ja kameran eteen varmaan siihen asti
kunnes minusta aika jättää, Loiri sanoo